سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403  
بيشتر
فرهنگی و دانشجوئی
برگزاری کارگاه آموزشی اختلالات یادگیری در دانشگاه پیام نور مرکز بیجار برگزاری کارگاه آموزشی اختلالات یادگیری در دانشگاه پیام نور مرکز بیجار به همت انجمن روانشناسی و علوم تربیتی این مرکز دانشگاهی و با حضور دانشجویان کارگاه آموزشی با موضوع اختلالات یادگیری برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی مرکز، با حضور جمعی از دانشجویان و سرکار خانم احمدی از مدرسین روانشناسی مرکز کارگاه آموزشی به مدت سه جلسه در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار گردید.
احمدی، اختلالات یادگیري را نارسایی یادگیري در یک یا چند فرآیند ذهنی یا درس آموزشگاهی دانست و علت آن محرومیت نسبی و یا وجود اشکالاتی در محیط، عواطف، چشم، گوش ...، سیستم عصبی و مغز است، اما این فقر یا اشکالات به لحاظ کمی در حدي نیستند که در رده ي مشکلات مغزي و جسمی و عاطفی بارز طبقه بندي شوند و با ابزارهاي سنجش آن مشکلات مورد ارزیابی قرار بگیرند.
احمدی افزود، با توجه به تعریف فوق، اختلالاتی که در یادگیري اتفاق می افتند می توانند علتهاي مختلفی اعم از محیطی، جسمی، ژنتیکی و ... داشته باشند ولی اختلالات یادگیري دانش آموزان از نوع مشکلاتی نیست که به صورت فراگیر مربوط به بینایی، شنوایی، نقائص حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، پریشانی عاطفی و یا کمبود امکانات محیطی باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر