سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403  
بيشتر
فرهنگی و دانشجوئی
نشست بصیرتی جهاد تبیین برگزاری نشست بصیرتی جهاد تبیین در دانشگاه پیام نور بیجار مهدی کرمی: گفت تشریح دفاع مقدس و دستاوردهای آن، نمونه عینی جهاد تبیین است.
حجت‌الاسلام مهدی کرمی از کارشناس فرهنگی در جمع دانشگاهیان پیام نور بیجار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی حماسه هشت سال  دفاع‌مقدس و با بیان اینکه هر چه قدر از دوران دفاع‌مقدس زمان می‌گذرد، یادآوری و گرامیداشت ارزش‌های این حماسه ضرورت بیشتری پیدا می‌کند، عنوان کرد: گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و یاد شهدا مانع تحریف و فراموشی آن  می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از ضروریات و به تعبیر مقام معظم رهبری فریضه است و دفاع‌مقدس یکی از مواردی است که جهاد تبیین در مورد آن لازم است، گفت: با نگاهی به بیانات و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری به خوبی در می یابیم که دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی از آموزه ها و معارفی است که نه تنها در سال های جنگ تحمیلی بلکه برای امروز ما نیز مملو از درس های بسیار مفید و کاربردی است و مهم این است که این گنجینه ها به درستی و بر اساس اقتضائات روز استخراج شده و به بهره برداری لازم برسد.

کرمی افزود: تحمیلی بودن جنگ، مقدس بودن دفاع، مظهر حماسه بودن، معنویت و دین‌داری، مقاومت و پایداری، توان قدرت دفاعی، نقش بسیج مردمی و فرماندهی ولایت فقیه از مسائلی است که هفته دفاع‌مقدس فرصتی برای تبیین آن‌ها است.

سخنران نشست با بیان اینکه دشمن جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن و سرنگونی انقلاب شروع کرد اما باعث بیشتر شعله‌ور شدن روحیه انقلابی شد و قدرت امروز ما در همه عرصه‌ها ثمره دفاع‌مقدس است، اذعان کرد: مقاومت و ایستادگی در دفاع‌مقدس ما را قدرتمند کرد واین برکات و دستاوردها باید تشریح شود.

حجت‌الاسلام مهدی کرمی با تأکید بر ضرورت بهره گیری از ابزار هنر و رسانه برای تبیین سال های دفاع مقدس بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس باید حقایق ناب دفاع مقدس به گوش مردم به خصوص نسل جوان برسد و در این رابطه نیاز به یک مجاهدت بزرگ احساس می شود.

کرمی در پایان  اعلام داشت، هرچند درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و حضور فعالان فضای مجازی و حقیقی در عرصه‌های مختلف تا حد زیادی نهادینه شده است، اما این فعالیت‌ها در مقابل هجمه‌های پی‌درپی دشمن که با صدها کانال تصویری، صوتی و پشتوانه ماهواره‌ای به طور مدام و شبانه‌روزی مشغول سم‌پاشی و زدودن واقعیت‌ها و شایستگی‌های نظام اسلامی است، کافی نیست و در این مقطع زمانی حساس نیاز است که جهاد تبیین را بسیار جدی بگیریم و با سلاح قلم و بیان از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنیم و با هدف غلبه بر بنگاه‌های لجن‌پراکنی وابسته به غرب به امید افق روشن برای فرزندان این آب و خاک قدم برداریم.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر