جمعه 10 فروردین 1403  
بيشتر
بایگانی اخبار
1401/11/19 چهارشنبه نشست هم اندیشی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برگزاری نشست هم اندیشی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه پیام نور بیجار به همت بسیج دانشجویی پیام نور مرکز بیجار و با حضور جمعی از دانشجویان این دانشگاه، نشست هم اندیشی دستاوردهای نظام به منظور تبیین دستاوردهای چهل و چهار ساله ، دوشنبه هفدهم بهمن ماه سال جاری در سالن جلسات این دانشگاه یرگزار گردید.
دکتر خدایی رئیس دانشگاه پیام نور بیجار ضمن خیر مقدم و تبریک دهه مبارک فجر گفت: چهل و چهار سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد. این انقلاب پدیده ای الهی و مبارک بود که جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.                                                                                                                                                     
خدایی افزود: اکنون بعد از گذشت بیش از چهار دهه از عمر گران‌مایه‌ی این شجره‌ی پر امید، نیکوست به بازخوانی برخی دستاوردهای آن پرداخته شود تا برخی نینگارند که به‌سادگی به بار نشسته و در حفظ آن کوشاتر باشند. این انقلاب عظیم، دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سال‌ها طول می‌کشد تا همه‌ی آثار و نتایج این پدیده‌ی الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.                                                                                                                                                                              
در ادامه نشست استاد جعفری از مدرسین حوزه و دانشگاه ضمن بررسی دستاوردهای داخلی و خارجی انقلاب اسلامی گفت،  با وقوع انقلاب اسلامی، زمینه ای فراهم گردید تا ارزش‌ها و احكام اسلامی جامه عمل به خود پوشاند و جامعه ایران رنگ الهی به خود بگیرد. این دستاورد عظیم، حركت چندین هزار ساله انبیا و اولیای الهی را در جهت استقرار حكومت دینی به ثمر نشاند.                                                                                                                                                                                                              
جعفری افزود: یكی از بركات عظیم این انقلاب، رفع اختناق از اكثریت مردم این مرز و بوم بود. به‌جز افراد سرسپرده رژیم سابق، سایر اقشار جامعه در اختناق و فشار به سر می بردند ، با پیروزی انقلاب اسلامی، این مانع برداشته شد و به مسلمانان این مرز و بوم این آزادی را عطا  فرمود تا بتوانند وظایف دینی خود را، آن‌گونه كه اسلام خواهان آن است، انجام دهند.                  
جعفری در ادامه به دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: شیعه همواره در طول تاریخ، در میان امّت اسلامی و سایر ملل، تحت ستم و فشار بود،  با پیروزی انقلاب اسلامی و رویکرد عزت مندانه روابط بین الملل ما  شیعیان احساس عزّت و سربلندی کردند.                                                                                                                                                                                          
وی در پایان افزود امروز دستاوردهای نظامی ما موجب نگرانی بیش از حد غرب و دشمنان اسلام شده است.
در پایان دانشجویان به بیان نظرات خود پرداخته و سوالاتی را بیان داشتند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر